1.3.08

El llegir fa perdre l'escriure, però...

La veritat és que el taller està funcionant francament bé. El bloc té l'accés limitat, de moment, però el cert és que l'activitat és molt important. I la veritat és que el nivell és alt. Una alumna m'ha demanat que faci crítiques més severes dels seus treballs, però insisteixo que el principal problema del grup no és la qualitat, sinó la por a ser llegits.
El cas és que és un grup molt actiu. I encara que entengui el Ricard quan es queixa del complicat que és escriure "per encàrrec", avui he mirat d'explicar que els exercicis plantejats tenen l'únic objectiu de poder posar en pràctica alguns dels conceptes treballats. Per això aquesta setmana l'únic 'encàrrec' que tenen és escriure un relat; la temàtica, l'estil, el punt de vista del narrador i la llargada són totalment lliures.
L'altre dia, al sortir de la classe un del grup hem comentava que aquests dies jo ho devia tenir complicat per tenir temps per escriure. I és veritat, llegir els relats dels alumnes m'ha fet perdre una mica l'escriure. Però benvingut sigui, perquè llegir textos de gent entusiasmada per la literatura és sempre un plaer. Potser no escric tant, però encara que la gent del taller no s'ho cregui, llegint-los a ells jo també estic aprenent moltes coses.