14.7.09

L'acabo de llegir i ja el trobo a faltar


Algun fanàtic afirma haver llegit els tres volums de Millennium en 72 hores. Jo he necessitat una mica més de tres setmanes per llegir "La reina al palau dels corrents d'aire", l'obra que tanca la trilogia. Però la veritat és que no tenia cap pressa per acabar aquest llibre i que ara ja trobo a faltar les bones estones que he passat seguint les aventures explicades amb el ritme trepidant d'en Larsson.

Als qui ara tot just se senten atrapats pel primer volum, m'agradaria dir-los que "Els homes que no estimaven les dones" és només el pròleg de la veritable aventura de la Lisbeth Salander, que es desenvolupa de manera apassionant a "La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina", que, sens dubte, és el millor dels tres llibres. L'últim, el que acabo de llegir, té la virtut de tancar de manera convincent tot el que Larsson havia deixat obert en el segon volum; però precisament per això no pot mantenir el nivell d'intriga i d'incertesa assolit quan l'autor deixa la protagonista ben a la vora d'una mort que sembla inevitable. La trilogia segueix, doncs, el plantejament clàssic, tres llibres que contenen respectivament el plantejament, el desenvolupament i el desenllaç d'una història; d'una gran història.

En qualsevol cas, em confesso admirador de l'estil d'Stieg Larsson i em declaro una víctima més de la febre lectora de la seva obra, un fenomen que ha tingut la virtut, si més no, de fer tornar a molta gent les ganes de llegir.

3 comentaris:

Cesc Sales ha dit...

Ara toca fer dol. A mi em va passar amb Tan fuerte, tan cerca de Safron Foer. No el volia acabar. Volia continuar sabent històries del seu protagonista, l'Oscar... Em va deixar un buit. Entenc aquest sentiment...

David ha dit...

Aquesta febre ja comença a semblar una epidèmia, tothom que llegeix els tres volums sembla estar posseït per el fenomen Larsson.
Celebro que t'hagi agradat tant, Pep, gaudir d'una bona lectura és d'allò més gratificant =)

Entre uns i altres m'esteu fent dubtar, potser hauré de fer un pensament i llegir-me'ls...

Salut!

L'Escrividor ha dit...

Acabo de llegir la trilogia, però ara mateix no tinc cap dels llibres a casa. Els tinc tots tres deixats, un fins i tot amb llista d'espera... Fenomen curiós, aquesta febre pel Larsson.